TI - PT - JOURNAL ARTICLE TA - publij.ir JN - publij.ir VO - 15 VI - 1 IP - 1 4099 - http://publij.ir/article-1-42-fa.html 4100 - http://publij.ir/article-1-42-fa.pdf SO - publij.ir 1 AB  - پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه­های عمومی شهر قزوین با استفاده از ابزار لیب‌کوآل انجام گرفته است. در این پژوهش برای گردآوری داده­ها از پرسشنامه لیب‌کوآل استفاده شده است. این پرسشنامه ابزاری استاندارد است که به ارزیابی کیفیت خدمات از دید کاربران می­پردازد. یافته­های پژوهش نشان می­دهد که سطح خدمات دریافتی کاربران در برخی گویه­ها از حداقل سطح مورد انتظار آنها بیشتر می­باشد، اما حداکثر سطح انتظارات آنها را برآورده نکرده است. همچنین یافته­های پژوهش نشان داد که این کتابخانه­ها در بعد تأثیرگذاری خدمات نسبت به سایر ابعاد ضعیف­­تر می­باشند، بطوری که منابع آنها حداقل سطح انتظارات کاربران را نیز برآورده نساخته­ است. نتایج حاصل از تحلیل عاملی، پنج عامل را که در ارزیابی کیفیت خدمات توسط کاربران بیشترین تأثیر را داشته­اند شناسایی کرده است که تمایل وعلاقه کارمندان به ارائه خدمت و وجود منابع و دسترس پذیر بودن آنها، از عواملی است که پاسخگویی کاربران را در ارزیابی این نوع کتابخانه­ها تحت تأثیر قرار داده است. در نهایت با استفاده از یافته­های بدست آمده و به منظور ارتقاء سطح کیفیت خدمات در این نوع از کتابخانه­ها راهکارها و پیشنهادهایی ارائه شده است. CP - IRAN IN - LG - eng PB - publij.ir PG - 7 PT - quantitative YR - 2009