دوره 5، شماره 3 و 4 - ( 11-1374 )                   دوره 5 شماره 3 و 4 صفحات 48-41 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

مقدس جعفری دکتر محمد حسن. بررسی ابعاد آموزشی و اجتماعی مطالعه . تحقیقات اطلاع‌رسانی و كتابخانه‌های عمومی. 1374; 5 (3 و 4) :41-48

URL: http://publij.ir/article-1-596-fa.html


عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان
چکیده:   (5020 مشاهده)
مسأله مطالعه مه موضوع مورد بحث این مقاله است یکی از راه های اصلی آموزش محسوب می شود که توجه به آن می تواند جوابگوی بسیار موثری در رفع خلاء آموزشی باشد. متأسفانه این واقعیت تلخ در کشور ما وجود دارد که میزان مطالعه بسیار پایین است و ما از این نظر در ردیف کشورهای بسیار پایین هستیم. عوامل زیادی در این امر موثر می باشند که از مهمترین آن میتوان به درصد بالای بیسوادی وکم سوادی در جامعه اشاره نمود آمار نشان می دهد که در سرشماری سال1365 تعداد26میلیون نفر از جمعت کشو ما از نظام آموزشی جامعه جدا شده اند و یا اصلاً به ان وارد نشده اند،که از این تعداد77%آنها بیسواد و یا دارای تحصیلاتی در حد پنجم ابتدایی می باشند.
متن کامل [PDF 340 kb]   (256 دریافت)    
نوع مطالعه: كيفي |
دریافت: 1392/5/12 | پذیرش: 1401/3/12 | انتشار: 1374/11/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research on Information Science and Public Libraries

Designed & Developed by : Yektaweb