دوره 4، شماره 3 و 4 - ( 11-1373 )                   دوره 4 شماره 3 و 4 صفحات 57-52 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

نیل سام دی .، شکوهیان حسن. چرا کتاب؟ . تحقیقات اطلاع‌رسانی و كتابخانه‌های عمومی. 1373; 4 (3 و 4) :52-57

URL: http://publij.ir/article-1-557-fa.html


چکیده:   (5179 مشاهده)
اطلاعات را می توان عرضه کرد؛ولی کسب دانش،نیاز به تلاش دارد.جامعه ما تحت تاثیر محتوای اطلاعاتی که از طریق رسانه های گروهی به نمایش گذاشته می شود-با این باور که اطلاعات ودانش دارای مفهوم یکسانی هستند-گمراه شده است ومطالعه وبه عنوان روش کسب اطلاعات،شیوه ای سنتی و غیرمتداول تلقی می شود. اما سوال اساسی این است که: آیا ما واقعاً به اطلاعات نیاز داریم یا به دانش به مرور روشن خواهد شد که تفاوت قابل ملاحظه ای بین این دو وجود دارد. کتابدارها عمدتاً عادت به پاسخ دادن سوالات دارند. گاهی اوقات این سوالات از طرف دانشجویانی عنوان می شود که به دنبال اطلاعات برای استناد در نوشته های خود هستند و زمانی دیگر این سوالات مربوط به کار یا سرگرمی است. علیرغم اهمیت این مسئله ارائه خدمات مربوط به کار یا سرگرمی ، به اندازۀ نقش سنتی کتابخانه ها، در تشویق مردم به مطالعه کتاب چندان ضروری و مهم به نظر نمی رسد.نوع معرفتی که شخص از طریق مطالعه به دست می آورد،کاملا متفاوت با اطلاعاتی است که از پاسخ به یک سوال ارجاعی کسب می کند،بگذارید نخست به این سوال بیندیشیم که آیا مطالعه منجر به تغییراتی در نگرش فرد می شود.
متن کامل [PDF 280 kb]   (188 دریافت)    

دریافت: 1392/5/10 | پذیرش: 1401/3/12 | انتشار: 1373/11/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research on Information Science and Public Libraries

Designed & Developed by : Yektaweb