دوره 3، شماره 4 - ( 4-1372 )                   دوره 3 شماره 4 صفحات 72-65 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


چکیده:   (5105 مشاهده)
در دورانی که کتابداران متخصص با تحولات تکنولوژیکی سریع و رقابت های حرفه ای شدید رو به رو هستند، آموزش مستمر مؤلفۀ مهمی در پیشرفت کارکنان کتابخانه به شمار می رود. به نظر استون،پاتریک، وکنروی آموزش مستمر نوعی برنامۀ آموزشی مادام العمر است که معلومات،مهارتها،و توانایی های کارکنان را به روز می آورد و ارتقاء می بخشد، و آنان را قادر می کند که وظایف خود را با کارایی بیشتری اجرا کنند. ممکن است در هر کتابخانه به تقویت مهارتها در زمینه بخصوصی نیاز یاشد،ولی بخش اصلی برنامۀ آموزشی در کلیۀ کتابخانه ها مشترک است. انجمن خدمات کتابداری و اطلاع رسانی بریتانیا تاکید کرده است که بخش اصلی آموزش ها شامل زمینه های زیر است: معلومات تخصص کتابداری و اطلاع رسانی، مدیریت، مفاهیم ونظریه های جدید، پیشرفت های تکنولوژیک و مانند آنها. چنین آموزشی می تواند شکلهای متنوعی داشته باشد و به روشهای گوناگونی اجرا شود.
متن کامل [PDF 564 kb]   (235 دریافت)    
موضوع مقاله: خدمات کتابخانه‌ای برای خانواده‌ها و ارتقای فرهنگ عمومی
دریافت: 1392/5/9 | پذیرش: 1401/3/12 | انتشار: 1372/4/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.