دوره 18، شماره 3 - ( 8-1391 )                   دوره 18 شماره 3 صفحات 468-449 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه تهران ، mansorinezhad@gmail.com
چکیده:   (9542 مشاهده)
هدف: این پژوهش ویژگی‏های شخصیتی کارآفرینی دانشجویان رشته علوم کتابداری و اطلاع‏رسانی دانشگاه تهران در سال تحصیلی 89-1388 را مورد مطالعه قرار داده است.
روش: این پژوهش به روش پیمایشی انجام شد و برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه بومی و استاندارد استفاده گردید. به دلیل کم بودن حجم جامعه پژوهش از نمونه ‏گیری استفاده نشد. پس از توزیع پرسشنامه در میان 151 عضو جامعه پژوهش، در نهایت 133 پرسشنامه تکمیل و برگردانده شد که با استفاده از آزمون تی تک ‏نمونه‏ای و تحلیل واریانس فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته‏ ها: یافته‌های پژوهش حاکی ‌از آن ‌است‌که تنها 4/38 درصد دانشجویان رشته علوم کتابداری و اطلاع‏ رسانی دانشگاه تهران دارای ویژگی‏های شخصیتی کارآفرینی بودند. همچنین آنها در اکثر ویژگی‏ها فاصله زیادی با وضعیت مطلوب داشتند. البته، دانشجویان در ویژگی کانون کنترل به وضعیت مطلوب نزدیک بوده و در ویژگی تحمل ابهام وضعیت بسیار خوبی داشتند.
اصالت/ارزش: با تکیه بر نتایج حاصل از این پژوهش، مسئولان امر می‏توانند برای تربیت کتابدارانی کارآفرین، با حفظ ویژگی‏های قوی کارآفرینانه، بر روی ویژگی‏های ضعیف تمرکز کرده و به تقویت آنها بپردازند.
 
متن کامل [PDF 347 kb]   (848 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي |
دریافت: 1391/11/21 | پذیرش: 1392/4/27 | انتشار: 1392/4/27

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.