1. اناری، فاطمه؛ عاصمی، عاطفه؛ و ریاحینیا، نصرت (1392). بررسی میزان استفاده از ابزارهای شبکههای اجتماعی در بهاشتراکگذاری دانش بین کتابداران دانشگاه اصفهان. فصلنامۀ دانششناسی، 6(20)، 9-24.
2. ایسپا (1399). 6/73 درصد افراد بالای 18 سال کشور در حال حاضر از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند. بازیابیشده در 1 تیر 1400، از http://ispa.ir/Default/Details/fa.
3. بزرگی، اشرفالسادات؛ و امینی، طاهره (1394). بررسی نقش شبکههای اجتماعی مجازی در تبادلات علمی: مطالعۀ کتابداران دانشگاههای دولتی شهر تهران. تعامل انسان و اطلاعات، 2(3)، 13-23.
4. بیات، قدسی؛ و حبیبی فهیم، حبیبالله (1392). پیشینه، پیدایش و چشمانداز رسانههای اجتماعی. در حسین بصیریان جهرمی (گردآورنده)، رسانههای اجتماعی: ابعاد و ظرفیتها (165-194). تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها.
5. جواهری، فاطمه؛ و باقری، لیلا (1386). تأثیر استفاده از اینترنت بر سرمایۀ اجتماعی و انسانی (مطالعۀ موردی دانشجویان دانشگاه تهران). مسائل اجتماعی ایران، 1386(4)، 33-66.
6. سعادتنسب، راضیه؛ تاجالدینی، اورانوس؛ و سلیمانینژاد، عادل (1395). آیا کاربران کتابخانههای عمومی از شبکههای اجتماعی برای اشتراک دانش استفاده میکنند؟: یک مطالعۀ کیفی. علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 2(3)، 81-102.
7. عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمدسعید؛ فقیهی، ابوالحسن؛ و شیخزاده، محمد (1390). تحلیل مضمون و شبکۀ مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشۀ مدیریت راهبردی، 5(2)، 151-198.
8. فیلد، جان (1386). سرمایۀ اجتماعی (غلامرضا غفاری، مترجم). تهران: کویر. (نشر اثر اصلی 2000)
9. قاضیزاده، حمید؛ و جهانشاهی، زلیخا (1397). بهرهگیری از شبکههای اجتماعی توسط کاربران کتابخانههای عمومی مطالعۀ موردی: کتابخانههای عمومی شهرستان تنکابن. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، ۲۴(۱)، 149-167.
10. مردانی، فریبا؛ و جنوی، المیرا (1400). تأثیر شبکههای اجتماعی در بهبود وضعیت اطلاعرسانی و جذب مخاطبین کتابخانههای عمومی شهر تهران از دید کتابداران. علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 7(1)، 76-53.
11. نریمانی، ایمان؛ زرهساز، محمد؛ و صراف،زاده، مریم (1399). بررسی دیدگاه دنبالکنندگان صفحههای اینستاگرام کتابخانههای عمومی ایران در رابطه با نحوۀ مشارکت و ویژگیهای محتواهای ارائهشده. کتابداری و اطلاعرسانی، 23(4)، 106-129.
12. ولیزاده، بهناز؛ رضائیشریفآبادی، سعید؛ و دولانی، عباس (1396). بررسی نقش شبکۀ اجتماعی موبایلی تلگرام در توسعۀ خدمات کتابخانههای دانشگاهی (مطالعۀ موردی: مدیران و کتابداران کتابخانه مرکزی دانشگاههای وزارت علوم). کتابداری و اطلاعرسانی، 20(1)، 21-51.
13. هومن، حیدرعلی (1385). راهنمای عملی پژوهش کیفی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
14. یاری، شیوا (1395). رسانههای اجتماعی در کتابخانههای عمومی: شناخت کاربردها و موانع و مشکلات استفاده. تعامل انسان و اطلاعات، 3(1)، 79-95.
15. یاری، شیوا؛ و ناخدا، مریم (1398). شناخت رفتار برچسبزنی اعضای کتابخانههای عمومی شهر کرمانشاه در شبکههای اجتماعی: تحلیل محتوای کیفی. پژوهشنامۀ کتابداری واطلاعرسانی، 9(1)، 262-288.
16. Chen, D. Y. T., Chu, S. K. W., & Xu, S. Q. (2012). How do libraries use social networking sites to interact with users. Proceedings of the American Society for Information Science and Technology, 49(1), 1-10.
17. Choi, N., & Joo, S. (2021). Understanding public libraries’ challenges, motivators, and perceptions toward the use of social media for marketing. Library Hi Tech, 39(2), 352-367.
18. Gmiterek, G. (2021). Polish university libraries social networking services during the COVID-19 pandemic spring term lockdown. The Journal of Academic Librarianship, 47(3), 1-7.
19. Jansen, B. J., Sobel, K., & Cook, G. (2011). Classifying ecommerce information sharing behaviour by youths on social networking sites. Information Science, 37(2), 120-136.
20. Joo, S. and Lu, K. (2017). Content analysis of Facebook posts in public libraries based on textual analysis. Proceedings of the Association for Information Science and Technology, 54(1), 718-719.
21. Joo, S., Choi, N., & Baek, T. H. (2018). Library marketing via social media: The relationships between Facebook content and user engagement in public libraries. Online Information Review, 42(6), 940-955.
22. Joo, S., Lu, K., & Lee, T. (2020). Analysis of content topics, user engagement and library factors in public library social media based on text mining. Online Information Review, 44(1), 258-277.
23. Koulouris, A., Vraimaki, E., & Koloniari, M., (2021). COVID-19 and library social media use. Reference Services Review, 49 (1) 19-38.
24. Li, L., Zhang, Q., Wang, X., Zhang, J., Wang, T., Gao, T.-L., Duan, W., Tsoi, K.K.F. & Wang, F.Y., (2020). Characterizing the propagation of situational information in social media during COVID-19 epidemic: a case study on Weibo. IEEE Transactions on Computational Social Systems, 7 (2), 556-562.
25. Pempek, T. A., Yermolayeva, Y. A., & Calvert, S. L. (2009). College students’ social networking experiences on Facebook. Journal of Applied Developmental Psychology, 30(3), 227–238.
26. Peñaflor, J. (2018). Beyond “likes”: An assessment of user engagement in Facebook among Philippine academic libraries. Library Management, 39(1/2), 59-65.
27. Temiz, S., & Salelkar, L.P., (2020). Innovation during crisis: exploring reaction of Swedish university libraries to COVID-19. Digital Library Perspectives, 36 (4) 365-375.
28. Xu, J., Kang, Q., Song, Z., & Clarke, C. P. (2015). Applications of mobile social media: WeChat among academic libraries in China. The Journal of Academic Librarianship, 41(1), 21-30.