1. احمد معظم، سمانه؛ حسنزاده، محمد؛ شاپوری، سودابه (1391). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی شهرستان رامسر و تنکابن با استفاده از ابزار لایب کوال. دانش شناسی, 5(17): 1-21.
2. احمدزاده، سعادت، 1377، ارزیابی مجموعه و خدمات کتابخانه های بانک های تخصصی شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد کتابداری، دانشگاه تهران.
3. احمدی میرقائد، احمدرضا؛ رضا ملکی و مومنی، عصمت (1394). سنجش کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علم و فرهنگ از دیدگاه کاربران. مطالعات دانششناسی.: 1 (4): 101-122.
4. ازقندی شهری، مجتبی (1395). مطالعه سطح کیفیت خدمات کتابخانههای دانشگاهی شهرستان گناباد با ابزار لایب کوال. پایان نامه کارشناسی ارشد علم اطالعات و دانششناسی. دانشگاه ارومیه
5. اسفندیاری مقدم، علیرضا (1388). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات از طریق مدل تحلیل شکاف، رساله دکتری کتابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران. 15 (1): 7-29.
6. اسماعیلی، زهرا (1380). بررسی مقایسه ای کتابخانه های عمومی تحت نظارت شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابدرای و اطلاعرسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال
7. اشرفی ریزی، حسن؛ کاظم پور، زهرا (1393). تحلیل شکاف کیفیت خدمات کتابخانه های مرکزی دانشگاه های دولتی شهر اصفهان براساس مدل لایب کوال. مدیریت اطلاعات و دانششناسی. 1 (1): 71-83.
8. امیدیفر سیروس، موسویزاده زهرا (1388) سنجش سطوح کیفیت خدمات کتابخانه دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی با استفاده از مدل لایبکوال. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی۱۵ (۴) :۶۱-۸۰
9. باباغیبی، نجمه و فتاحی، رحمتالله (1387). مقایسه سنجش خدمات کتابخانههای دانشگاه فردوسی مشهد از دیدگاه کاربران و کتابداران با استفاده از ابزار لایبکوال. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی. دوره 11 (4): 255-274.
10. حریری، نجلا؛ افنانی، فریده (1387). بررسی کیفیت خدمات کتابخانههای مرکزی دانشگا های علوم پزشکی تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی مستقر در تهران از طریق مدل تحلیل شکاف، فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی(42) (ج11)(2): 25-52..
11. حریری، نجلا؛ شاهوار، شبنم (1389). سنجش کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی سازمان مدیریت صنعتی از دیدگاه گروههای کاربران با استفاده از ابزار لیب کوآل، فصلنامه دانش شناسی، 1 (4): 107-128.
12. درخشان، مریم السادات (1384) ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
13. رستگار، اعظم (1393). ارزیابی عملکرد کتابخانههای مرکزی دانشگاههای شهید بهشتری و الزهرا بر اساس دو مدل لیبکوال و مدل تعالی سازمانی. پایاننامه کارشناسی ارشد علم اطلاعات ودانششناسی، انشگاه الزهرا، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
14. ستوده، هاجر؛ میرلوحی، محبوبهالسادات (1393). بررسی کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاه شیراز با استفاده از مدل لیب کوال. مدیریت اطلاعات و دانششناسی. 1 (4): 37-49.
15. شاکرزاده، امین (1391). سنجش سطح کیفیت خدمات کتابخانه های عمومی با تلفیق تکنیک های سرو کوال و شش سیگما (مطالعه موردی: کتابخانۀ عمومی جزیرۀ کیش). تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی. 71: 443-462.
16. صفیان بلداجی، رسول (1389). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه های عمومی استان چهار محال وبختیاری با استفاده از ابزار لیب کوآل، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
17. صنعت جو، اعظم؛ یوسف زاده نجدی تبریز، الهام (1394). سنجش کیفیت خدمات الکترونیکی کتابخانه های دانشگاه فردوسی مشهد از دیدگاه کتابداران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی بر پایه مدل تلفیقی لیب کوال، دیجی کوال و ای اس کوال. پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی. 5 (2): 107-126.
18. عظیمی وزیری، افروز؛ فامیل روحانی، علی اکبر؛ و مرادی، محمود (1394). تحلیل شکاف کیفیت خدمات در کتابخانه های دانشگاه رازی. دانششناسی. 8 (30): 73-86.
19. غفاری، سعید؛ کرانی، اکرم (1390)، بررسی کیفیت خدمات در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از طریق مدل لایب کوال، فصلنامه دانش شناسی، 3 (12): 53-68.
20. غلامی، طاهره، 1380، ارزیابی کیفی مجموعه کتابخانه های دانشگاهی شهر اصفهان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
21. غیاثوند، احمد و دهکردیان، پریسا (1391). سنجش کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی وابسته به شهرداری تهران. کتایداری و اطلاعرسانی. 15 (1): 285-308.
22. کاظم پور، زهرا(1385). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگا ههای فنی و مهندسی دولتی شهر تهران با استفاده از مدل لایب کوآل. پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه تهران.
23. طبسی، محمدعلی (1376). بررسی نگرش اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نسبت به عملکرد کتابخانههای وابسته. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی ایران.
24. محمدبیگی، فاطمه (1388). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی شهرستان قزوین با استفاده از ابزار لایب کوآل. پایان نامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی. دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی.
25. محمدبیگی، فاطمه و حسنزاده، محمد (1388). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی وابسته به نهاد کتابخانههای عمومی کشور در شهر قزوین با استفاده از ابزار لیبکوال. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی. 15 (1): 7-29.
26. محمدی، اقبال (1393). کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی استان کردستان با استفاده از ابزار لایبکوال. پایان نامه کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم تربیتی
27. مدبرنژاد، اصغرنژاد (1396). ارزیابی خدمات کتابخانههای دانشکدهای دانشگاه کاشان با استفاده از مدل سیرز. پایاننامه کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی. دانشگاه شاهد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
28. میر غفوری، حبیب الله؛ مکی، فاطمه (1386). ارزیابی سطح کیفی خدمات کتابخانههای آموزشی با رویکرد لایب کوآل (مورد: کتابخانههای دانشگاه یزد). فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 37 (1)، 61ـ78
29. میرغفوری، سید حبیب؛ مکی، فاطمه، 1386، ارزیابی سطح کیفیت خدمات کتابخانه های آموزشی با رویکرد LibQual (مورد: کتابخانه های دانشگاه یزد)، فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی(42) 10 (1): 62-79.
30. نجفقلینژاد، اعظم (1386). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه تربیت مدرس با استفاده از ابزار LibQual. پایان نامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی، دانشگاه تربیت مدرس.
31. نشاط، نرگس؛ دهقانی، مژده. (1392). یک خدمت و دو دیدگاه: تحلیل شکاف میان دیدگاه کتابداران و کاربران کتابخانه ملی از خدمات ارائه شده، دریافت شده و مورد انتظار. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 24(1), 188-207.
32. نوروزی، یعقوب؛ درمنثاری، مهدی (1393). بررسی کیفیت خدمات کتابخانههای عمومی از طریق مدل تحلیل شکاف مبتنی بر دیدگاه کاربران: مطالعه موردی کتابخانههای عمومی مستقر در شهر تبریز. 20 (4): 685-707.
33. هاشمیان محمدرضا، آلمختار محمدجواد، حسن زاده اکبری (1391). ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانههای دانشکدهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با استفاده از مدل تحلیل شکاف لایبکوال (Libqual). (مدیریت اطلاعات سلامت؛ 9 (3): 444-440
34. Babalhavaeji, Fahime; Isfandyari-Moghadddam, Alireza.(2009). Quality assessment of academic library performance: the case of an Iranian academic library. Malaysian journal of Library & Information science, Vol.14, No.2, :51-81
35. Brown, J.,2005, Ramping up assessment at the UNLV libraries. Htech. 23(3):396-413
36. Cook, C. (2005), The Importance of the LibQUAL++TM Survey for the Association of Research Libraries and Texas A&M University, available at: www.LibQUAL+.org
37. Helgesen , Øyvind & Nesset, Erik (2011) "Does LibQUAL+TM account for student loyalty to a university college library?", Quality Assurance in Education, Vol. 19 Issue: 4, pp.413-440, https://doi.org/10.1108/09684881111170104
38. Jager, Karin de (2015) "Place matters: undergraduate perceptions of the value of the library", Performance Measurement and Metrics, Vol. 16 Issue: 3, pp.289-302, https://doi.org/10.1108/PMM-08-2015-0021
39. Jeevan, V K J (2015) "Theoretical framework for performance evaluation of university libraries in India", New Library World, Vol. 116 Issue: 9/10, pp.540-563, https://doi.org/10.1108/NLW-01-2015-0009
40. Kim , Dong‐Suk (2010) "Eliciting success factors of applying Six Sigma in an academic library: A case study", Performance Measurement and Metrics, Vol. 11 Issue: 1, pp.25-38, https://doi.org/10.1108/14678041011026847
41. Ladhiri, R& Morales. M., 2008. Perceived service quality, perceived value and recommendation: A study among Canadian public library users. Library Management 29(4/5), 352-366.
42. Neshat, Narges & Dehghani, Mozhdeh (2013) "Review of the current gap between clients’ expectations and perceptions of received service in national library by using gap analysis model", Performance Measurement and Metrics, Vol. 14 Issue: 1, pp.45-60, https://doi.org/10.1108/14678041311316130
43. Pedramnia, S. ; Modiramani, P. & Ghavami Ghanbarabadi, V. (2012) "An analysis of service quality in academic libraries using LibQUAL scale: Application oriented approach, a case study in Mashhad University of Medical Sciences (MUMS) libraries", Library Management, Vol. 33 Issue: 3, pp.159-167, https://doi.org/10.1108/01435121211217144
44. Probst, L. (2004), Penn State University Libraries LibQUAL++TM Survey 2004: Executive summary, available at: www.sa.psu.edu/
45. Thompson, Bruce. Kyrillidou, Martha. Cook, Colleen , 2008,"Library users' service desires: A LibQUAL+ study". LIBRARY QUARTERLY.78 (1):1-18.
46. Voorbij, Henk (2012) "The use of LibQUAL+ by European research libraries", Performance Measurement and Metrics, Vol. 13 Issue: 3, pp.154-168, https://doi.org/10.1108/14678041211284704