دوره 22، شماره 3 - ( 9-1395 )                   دوره 22 شماره 3 صفحات 424-399 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sharif A, Rahimi M. Reading Behavior of Employees in Iran’s Province of Khorasan Razavi: The Role of Top Managers. Research on Information Science and Public Libraries 2016; 22 (3) :399-424
URL: http://publij.ir/article-1-1183-fa.html
شریف عاطفه، رحیمی ماریه. نقش مدیران ارشد استان خراسان رضوی در رفتار مطالعاتی کارکنان. تحقیقات اطلاع‌رسانی و كتابخانه‌های عمومی. 1395; 22 (3) :399-424

URL: http://publij.ir/article-1-1183-fa.html


گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس ، atefehsharif@gmail.com
چکیده:   (4020 مشاهده)
هدف: در مقاله حاضر که مستخرج از طرحی پژوهشی است که با حمایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به انجام رسید، هدف آن است که نقش مدیران استان خراسان رضوی در رفتار مطالعاتی کارکنانشان بررسی شود.
روش: پژوهش به روش پیمایشی انجام پذیرفت و دو ابزار پرسشنامه محقق‌ساخته و مصاحبه نیمه‌ساخت‌یافته جهت گردآوری داده‌ها مورد استفاده قرار گرفت. جامعه آماری را مدیران ارشد استان خراسان رضوی (در مجموع 157 نفر) تشکیل دادند. نمونه‌گیری به صورت تصادفی ساده انجام پذیرفت. از میان 113 مدیر، 81 نفر  (7/71 درصد) به پرسشنامه‌ها پاسخ گفتند. همچنین مصاحبه‌ای با 10 نفر از مدیران ارشد استان انجام پذیرفت.
یافته‌ها: یافته‌ها حاکی از آن است که مدیران ارشد استان خراسان رضوی بیشتر از رشته‌های علوم انسانی (4/65 درصد) و 3/33 درصد در رشته‌های مدیریتی فارغ‌التحصیل شده‌اند. درصد غالب آنان
(6
/55 درصد) کارشناس ارشد هستند. این مدیران از مفهوم و مصداق‌های مطالعه دید وسیعی دارند و با انگیزه‌های اثربخشی (سودمندی)، ارتقاء مهارت‌های فردی و کسب دانش به مطالعه می‌پردازند. اگر چه ایشان در موضوع مطالعه دغدغه دارند اما به نظر می‌رسد اقدام عملیاتی جدی از سوی آن‌ها جهت بهبود وضعیت مطالعه کارکنان سازمانشان به انجام نرسیده باشد.
اصالت/ارزش: ارزش مقاله حاضر در آگاهی از دیدگاه‌های مدیران کلان یک استان در باب مطالعه است و اینکه آنها با توجه به اظهارات خودشان، چه اقداماتی در راه بهبود این امر انجام داده‌اند.
 
متن کامل [PDF 1326 kb]   (1395 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي |
دریافت: 1393/5/2 | پذیرش: 1394/7/26 | انتشار: 1395/10/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research on Information Science and Public Libraries

Designed & Developed by : Yektaweb