دوره 19، شماره 4 - ( 12-1392 )                   دوره 19 شماره 4 صفحات 525-511 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jalilpour P, Farajpahlou A. A Study on the Feasibility of Applying the 4P Model of Marketing in Khuzestan Public Libraries from the Viewpoints of the Library Managers and Librarians . Research on Information Science and Public Libraries 2014; 19 (4) :511-525
URL: http://publij.ir/article-1-1097-fa.html
جلیل پور پیمان، فرج پهلو عبدالحسین. بررسی امکان به کارگیری مدل بازاریابی 4P درکتابخانه های عمومی استان خوزستان بر اساس نظرات مدیران و کتابداران این کتابخانه ها . تحقیقات اطلاع‌رسانی و كتابخانه‌های عمومی. 1392; 19 (4) :511-525

URL: http://publij.ir/article-1-1097-fa.html


دانشگاه شهید چمران اهواز ، Peyman.Jalilpour@gmail.com
چکیده:   (7835 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی امکان به­کارگیری مدل بازاریابی 4P در کتابخانه­های عمومی استان خوزستان بر اساس نظرات مدیران و کتابداران این کتابخانه­ها انجام شده است.
 روش: پژوهش حاضر پیمایشی و از نوع توصیفی است. در این پژوهش، برای گردآوری داده­ها از پرسشنامۀ محقّق­ساخته استفاده شد. جامعۀ پژوهش 287 نفر از مدیران و کتابداران کتابخانه­های عمومی استان خوزستان بودند که در مجموع، از 120 پرسشنامۀ دریافت شده، 93 پرسشنامه قابل استفاده تشخیص داده شد و در تجزیه و تحلیل داده­ها به­کار رفت. برای تحلیل داده­ها از آمار توصیفی و آزمون فریدمن استفاده گردید.
یافته­ ها: یافته ­های پژوهش نشان داد که میزان آشنایی مدیران و کتابداران کتابخانه­های عمومی استان خوزستان با مفهوم بازاریابی در کتابخانه­ها در سطح «زیاد» است. درصد قابل توجهی (8/68 درصد) از مدیران و کتابداران این کتابخانه­ها با ضرورت وجود واحدی مجزّا با عنوان واحد بازاریابی در کتابخانههای عمومی اعلام مخالفت نمودند. در کتابخانه­های عمومی استان خوزستان، توجه به ارائۀ «محصول»، توجّه به «مکان»، توجّه به «فعالیت­های تشویقی و ترغیبی» و در نهایت، توجّه به «بها» به ترتیب اولویت­های اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند. در مجموع، این نتایج گویای امکان­پذیر بودن استفاده از مدل بازاریابی 4P در این کتابخانه­هاست.
اصالت/ارزش: نتایج این پژوهش می­تواند برای نهاد کتابخانه­های عمومی کشور و نیز نهاد کتابخانه­های عمومی استان خوزستان در راستای اقدام به فعالیتهای بازاریابی و ارائۀ خدمات تخصصی انتفاعی مفید واقع شود.
 
متن کامل [PDF 597 kb]   (2097 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي | موضوع مقاله: مطالعات كيفي
دریافت: 1392/12/25 | پذیرش: 1392/12/25 | انتشار: 1392/12/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research on Information Science and Public Libraries

Designed & Developed by : Yektaweb