[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 19، شماره 4 - ( دوره 19، شماره 4، پياپي 75 1392 ) ::
دوره 19 شماره 4 صفحات 511-525 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی امکان به کارگیری مدل بازاریابی 4P درکتابخانه های عمومی استان خوزستان بر اساس نظرات مدیران و کتابداران این کتابخانه ها
پیمان جلیل پور* ، عبدالحسین فرج پهلو
کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز ، Peyman.Jalilpour@gmail.com
چکیده:   (3897 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی امکان به­کارگیری مدل بازاریابی 4P در کتابخانه­های عمومی استان خوزستان بر اساس نظرات مدیران و کتابداران این کتابخانه­ها انجام شده است.
 روش: پژوهش حاضر پیمایشی و از نوع توصیفی است. در این پژوهش، برای گردآوری داده­ها از پرسشنامۀ محقّق­ساخته استفاده شد. جامعۀ پژوهش 287 نفر از مدیران و کتابداران کتابخانه­های عمومی استان خوزستان بودند که در مجموع، از 120 پرسشنامۀ دریافت شده، 93 پرسشنامه قابل استفاده تشخیص داده شد و در تجزیه و تحلیل داده­ها به­کار رفت. برای تحلیل داده­ها از آمار توصیفی و آزمون فریدمن استفاده گردید.
یافته­ ها: یافته ­های پژوهش نشان داد که میزان آشنایی مدیران و کتابداران کتابخانه­های عمومی استان خوزستان با مفهوم بازاریابی در کتابخانه­ها در سطح «زیاد» است. درصد قابل توجهی (8/68 درصد) از مدیران و کتابداران این کتابخانه­ها با ضرورت وجود واحدی مجزّا با عنوان واحد بازاریابی در کتابخانههای عمومی اعلام مخالفت نمودند. در کتابخانه­های عمومی استان خوزستان، توجه به ارائۀ «محصول»، توجّه به «مکان»، توجّه به «فعالیت­های تشویقی و ترغیبی» و در نهایت، توجّه به «بها» به ترتیب اولویت­های اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند. در مجموع، این نتایج گویای امکان­پذیر بودن استفاده از مدل بازاریابی 4P در این کتابخانه­هاست.
اصالت/ارزش: نتایج این پژوهش می­تواند برای نهاد کتابخانه­های عمومی کشور و نیز نهاد کتابخانه­های عمومی استان خوزستان در راستای اقدام به فعالیتهای بازاریابی و ارائۀ خدمات تخصصی انتفاعی مفید واقع شود.
 
واژه‌های کلیدی: مدل بازاریابی 4P، فعالیت‌های تشویقی، کتابخانه های عمومی، استان خوزستان.
متن کامل [PDF 597 kb]   (874 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي | موضوع مقاله: مديريت نشر، كالاي اطلاعات، اقتصاد اطلاعات
دریافت: ۱۳۹۲/۱۲/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۲/۱۲/۲۵ | انتشار: ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jalilpour P, Farajpahlou A. A Study on the Feasibility of Applying the 4P Model of Marketing in Khuzestan Public Libraries from the Viewpoints of the Library Managers and Librarians . تحقيقات اطلاع رساني و كتابخانه هاي عمومي. 2014; 19 (4) :511-525
URL: http://publij.ir/article-1-1097-fa.html

جلیل پور پیمان، فرج پهلو عبدالحسین. بررسی امکان به کارگیری مدل بازاریابی 4P درکتابخانه های عمومی استان خوزستان بر اساس نظرات مدیران و کتابداران این کتابخانه ها . تحقيقات اطلاع‌رساني و كتابخانه‌هاي عمومي. 1392; 19 (4) :511-525

URL: http://publij.ir/article-1-1097-fa.html



دوره 19، شماره 4 - ( دوره 19، شماره 4، پياپي 75 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی Research on Information Science and Public Libraries
iranpl
Persian site map - English site map - Created in 0.19 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3731