[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 19، شماره 4 - ( دوره 19، شماره 4، پياپي 75 1392 ) ::
دوره 19 شماره 4 صفحات 511-525 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی امکان به کارگیری مدل بازاریابی 4P درکتابخانه های عمومی استان خوزستان بر اساس نظرات مدیران و کتابداران این کتابخانه ها
پیمان جلیل پور ، عبدالحسین فرج پهلو
کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش¬شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز ، Peyman.Jalilpour@gmail.com
چکیده:   (3201 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی امکان به کارگیری مدل بازاریابی 4P  در کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان بر اساس نظرات مدیران و کتابداران این کتابخانه‌ها انجام شده است.
 روش: پژوهش حاضر پیمایشی و از نوع توصیفی است. در این پژوهش، برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامۀ محقّق‌ساخته استفاده شد. جامعۀ پژوهش 287 نفر از مدیران و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان بودند که در مجموع، از 120 پرسشنامۀ دریافت شده، 93 پرسشنامه قابل استفاده تشخیص داده شد و در تجزیه و تحلیل داده‌ها به‌کار رفت. برای تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و آزمون فریدمن استفاده گردید.
یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد که میزان آشنایی مدیران و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با مفهوم بازاریابی در کتابخانه‌ها در سطح «زیاد» است. درصد قابل توجهی (8/68 درصد) از مدیران و کتابداران این کتابخانه‌ها با ضرورت وجود واحدی مجزّا با عنوان واحد بازاریابی در کتابخانههای عمومی اعلام مخالفت نمودند. در کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، توجه به ارائۀ «محصول»، توجّه به «مکان»، توجّه به «فعالیت‌های تشویقی و ترغیبی» و در نهایت، توجّه به «بها» به ترتیب اولویت‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند. در مجموع، این نتایج گویای امکان‌پذیر بودن استفاده از مدل بازاریابی 4P در این کتابخانه هاست.
اصالت/ارزش: نتایج این پژوهش می‌تواند برای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و نیز نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان در راستای اقدام به فعالیت‎های بازاریابی و ارائۀ خدمات تخصصی انتفاعی مفید واقع شود.

واژه‌های کلیدی: مدل بازاریابی 4P، فعالیت های تشویقی، کتابخانه های عمومی، استان خوزستان
متن کامل [PDF 597 kb]   (771 دریافت)    
نوع مطالعه: كمّي | موضوع مقاله: مديريت نشر، كالاي اطلاعات، اقتصاد اطلاعات
دریافت: ۱۳۹۲/۱۲/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۲/۱۲/۲۵ | انتشار: ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jalilpour P, Farajpahlou A. A Study on the Feasibility of Applying the 4P Model of Marketing in Khuzestan Public Libraries from the Viewpoints of the Library Managers and Librarians. تحقيقات اطلاع رساني و كتابخانه هاي عمومي. 2014; 19 (4) :511-525
URL: http://publij.ir/article-1-1097-fa.html
جلیل پور پیمان، فرج پهلو عبدالحسین. بررسی امکان به کارگیری مدل بازاریابی 4P درکتابخانه های عمومی استان خوزستان بر اساس نظرات مدیران و کتابداران این کتابخانه ها . تحقيقات اطلاع‌رساني و كتابخانه‌هاي عمومي. 1392; 19 (4) :511-525

URL: http://publij.ir/article-1-1097-fa.html

دوره 19، شماره 4 - ( دوره 19، شماره 4، پياپي 75 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
تحقیقات اطلاع‌رسانی و کتابخانه‌های عمومی Research on Information Science and Public Libraries
iranpl
Persian site map - English site map - Created in 0.053 seconds with 805 queries by yektaweb 3461